Osvrt na knjigu

Osvrt na knjigu "Historija Bosne i Hercegovine", autora Irfan Mirza

Bosnom i Hercegovinom i Bošnjacima nije bilo onako kako nam se godinama prikazuje u kvazi udžbenicima i knjigama historije. Našu historiju pisali su drugi da bi nama komandovali. Ali sada mi imamo Irfana, imamo njegovu "Historiju Bosne i Hercegovine" koja svojom porukom i poukom daje putokaz saznavanja bošnjačke i bosanskohercegovačke prošlosti u ime bolje sadašnjosti i još bolje budućnsti. Ovo je moje slovo o akademskoj borbi Irfanovog uma kao trajući čin njegove poruke za bolju budućnost Bosne i Hercegovine. A ta bolja budućnost nemože biti bez historijske nauke. Irfanov genije kazuje o pitanjima porijekla bosanskohercegovačkog čovjeka, odnosno Bošnjaka, pa samim tim o historiji jedne od najstarijih društvenih i državnih zajednica u Evropi, Bosni i Hercegovini. Historijska dimenzija briljantnog Irfanovog uma svjedoči o novim, do sada nepoznatim u historijskoj nauci, detaljima o genetskom porijeklu ljudi u Bosni i Hercegovini. Zato je knjiga pozitivan primjer individualnog nadrastanja nad mnogim zagubljenostima i zabludama u historiji Bosne i Hercegovine, posebno Bošnjaka. Ova knjiga ostaje kao dosad najvrednije naučno istraživačko svjedočanstvo o historiji jednog od najstarijeg naroda u Evropi, Bošnjaka. U Irfanovom historijskom pisanju posvjedočuje se bosanskohercegovačka historijska istina iz najdublje snage akademskog uma. To je um čovjeka koji istražuje historijske oblike u svim vremenima Bosne i Hercegovine, a koji je preko ove knjige obznanjen iznova. Irfanova knjiga i čitav njegov život su tragovi jednog briljantnog akademskog uma koji ne išÄezava. Ova knjiga je akademski dokumentovana historija Bosne i Hercegovine, trajno akademsko svjedočenje zasnovano na potpunoj Irfanovoj naučno istraživačkoj samostalnosti od bilo kakve političke ideje i opcije. Irfan tako ostaje slobodni, akademski istraživač historije Bosne i Hercegovine koji svijetu hoće pokazati i dokazati historijsku istinu o Bosni i Hercegovini i njenoj neuništivosti. ÄŒasni Irfanov akademski poziv za historijsku istinu u realnosti opšteg akademskog bosanskohercegovačkog potonuća koje je permanentna opasnost za tragove ljudske tolerancije mora okupiti, prije svega mladu akademsku elitu na akciju, na bitku za spas historijske istine o Bosni i Hercegovini. Zbog tog Irfanovog veličanstvenog akademskog poziva dugujemo mu zahvalnost.  Irfanova historijska nada i poziv za akciju za realizaciju te nade ostaju inspiracija svim istraživačima bosanskohercegovačke historije. ÄŒitajući Irfanovu knjigu ja sam veliki korak bliže saznanju o bosanskohercegovačkoj historiji.

Dr. Emir Ramić
Hamilton, Kanada
30. 11. 2017