Recenzije

Recenzija knjige

Recenzija knjige "Iz mog ugla", autorice magistra Aiša Purak

Slovo o ženi - hanumi sa sviješÄ‡u o svome narodu, svojoj državi, svojoj duhovnosti. Narodna dimenzija briljantnog uma hanume Aiše Purak svjedoči o trajnosti Bosne i Hercegovine, Bošnjaka i muslimana. Njena pisana riječ put do istine skraćuje.

Pred nama je druga knjiga hanume Aiše Purak. Ona je hrabra pojedinka, koje ruše sve vrste udruženih zločinačkih konsenzusa i poduhvata protiv Bosne i Hercegovine, Bošnjaka i muslimana. Aiša Purak je pristala da igra veoma tešku ulogu hrabre i odgovorne Bošnjakinje, Bosanske, muslimanke.

Pred nama je knjiga o kojoj će se pričati!  Velika knjiga ne sudi, nego se otvori svima, pusti svakoga da rekne svoje. Jer samo je jedan Sudija koji sudi za sve na ovom svijetu. A, Aiša Purak se uhvatila u koštac sa Bosnom i Hercegovinom, Bošnjacima i muslimanima. "Iz mog ugla" je antologija bosanske i bošnjačke žene, muslimanke u tuÄ‘ini, bol za domovinom i bol za svojim izvorima, korijenima, tradicijama. Knjiga je pozitivan primjer individualnog nadrastanja nad mnogim zagubljenostima i zabludama u historiji Bosne i Hercegovine, posebno Bošnjaka.

"Iz mog ugla" je zbir najvažnijih tekstova Aiše Purak objavljenih u medijima širom svijeta od Sjeverne Amerike preko Evrope do Australije kao doprinos u pamćenju bosanskohercegovačke i bošnjačke prošlosti, u ime bolje sadašnjosti i budućnosti i za afirmaciju Bosne i Hercegovine i Bošnjaka u matici i dijaspori. Ovakav golemi zadatak može izvrštiti samo onaj ko voli svoj narod, domovinu, duhovnost, ko ima nerv za nauku, istinu i pravdu. Kroz svoju drugu knjigu Aiša Purak je animirala bosanske, bošnjačke i islamske probleme, često dajući upute za rješavanje istih.

ÄŒitajući rukopis ove knjige ja sam dokućio jednu od najvažnijih poruka autora. Imamo obavezu da čuvamo našu zemlju Bosnu i Hercegovinu, tu lijepu, hrabru i ponosnu zemlju na razmeÄ‘u svjetova, da čuvamo bošnjačku narodnost i da čuvamo islam u kome se nalaze odgovori za pitanja ljudske, društvene i državne bintosti i bitisanosti.

Mora se zaustaviti razaranje kulturnog pamćenja Bošnjaka i osloboditi ih se od brojnih ideoloških redukcionizama u koje su zavedeni. To je kompleksan posao osvještavanja bošnjačkog naroda u novonastalim povijesnim okolnostima. Aiša Purak je jasno uočila važnost komunikativne zajednice znanstvenika koja slobodno i na znanstvenim istraživanjima zasnovano govori o svim važnim pitanjima povijesnog trenutka države Bosne i Hercegovine i njezinog bošnjačkog naroda.  Polazište svih razgovora je neupitnost opstojnosti države Bosne i Hercegovine i bošnjačkog naroda.

Svojom porukom da sa Bosnom i Hercegovinom, Bošnjacima i islamom ništa nije mjerljivo, Aiša Purak šalje poruku svijetu da su pokušaji za uništenjem bosanskohercegovačke, bošnjačke i islamske civilizacije, historije, kulture, tradicije osuÄ‘eni na propast. Bosnom i Hercegovinom i Bošnjacima nije bilo onako kako nam se godinama prikazuje u kvazi udžbenicima i knjigama historije. Našu historiju pisali su drugi da bi nama komandovali. Ali sada mi imamo Aišu Purak, koja svojom porukom i poukom daje putokaz saznavanja bošnjačke i bosanskohercegovačke prošlosti u ime bolje sadašnjosti i još bolje budućnsti.

Pred znanstvenicima je velika odgovornost za razbijanje straha od mišljenja o vlastitoj sudbini i stradanjima. Ta intelektualna borba protiv konformizma i straha da se stradanja, zločini svih vrsta i nataložene traume promisle trebala bi biti kontinuirana i sistematska, organizirana i znanstveno instituicionalizirana. Svojom drugom knjigom Aiša Purak daje snažan doprinos razbijanju straha od mišljenja o vlastitoj bosanskoj, bošnjačkoj i muslimanskoj sudbini. Imajući sve navedeno u vidu toplo preporučujem štampanje ove važne knjige. Uvjeren sam da će knjiga biti snažan podstrek kako istraživačima, tako i liderima zajednica i narodu uopšte u njihovom traganju za bolju, pravedniju budućnost. Hanuma Aiša, nastavite pisati i pričati jer samo napisano i izgovoreno ostavlja trag u historiji.

U Hamiltonu, Kanada
09. juni 2018.
Akademik Dr. Emir Ramić