Predgovor za knjigu

Predgovor za knjigu "Hamajlije za bosansku kuću", autora Esad Kopića Osmanovića
Esad Kopić Osmanović svojom petom knjigom "Hamajlije za bosansku kuću" sa podnaslovom "Merdžan Bosne pjesmom nizan” zaokružuje svoj izuzetno značajan opus vlastitog naučnog istraživačkog rada koji mu je bio potreban da bi svoje autorske tekstove pisao arhaičnim izrazima, metrikom koja je posebno bitna za komponovanje pjesama i rimom, a koja je neizostavan segment da bi se kroz pjesmu interpretatoru dalo prostora da na kraju stiha, strofe i pjesme izrazi svoje najljepše osjećaje. Sevdah je veoma važno polje u kulturi Bosne i Hercegovine po čemu se prepoznaje u svijetu kao država značajne kulturne tradicije, koja obogaćuje svjetsku kulturnu baštinu. Izvorni sevdah je obogatio ne samo baštinu Bosne i Hercegovine, već i svjetsku baštinu. Razgovarao sam sa nekoliko istaknutih kritičara i eksperata u oblasti izvornog sevdaha. Svi su jednoglasni u mišljenju da je autor napravio veoma značajno djelo. Upravo tekstovi iz ove pete knjige se već obraÄ‘uju u jednom projektu koji će donijeti još novih 20 pjesama sa 20 različitih izvoÄ‘ača.  Rijetki su autori u svijetu koji su u svojim državama napisali 1.000 autorskih tekstova poezije. Zato ovaj Esadov opus se čini i epohalnim za Bosnu i Hercegovinu. Zapravo Esadova knjiga i njegov dugogodišnji rad pravi iskorak izvornog sevdaha iz mužičke umjetnosti u značajnu bosanskohercegovačku umjetničku tradiciju. Esadovo djelo na najbolji način doprinosi podizanju bosansko hercegovačke kulturne tradicije i jasno šalje poruku svjetu da Bosna i Hercegovina ima autora čija djela na najbolji način predstavljaju bitnost i bitisanost Bosne i Hercegovine.

Još jedna od vrlo bitnih činjenica jest što sad nove generacije mladih snimaju i snimaće lično svoje pjesme na Esadove tekstove, a to je i bila vizija Esada Kopića Osmanovića.

Esad je već ostavio snažan trag u popularizaciji najljepših i najautentičnijih, etnomuzičkih i umjetničkih specifičnosti bosanskohercegovačkih, pa i širih balkanskih prostora, umjetničkom i književnom obradom izvornog sevdaha.

Ovim djelom i ukupnim opusom svoga rada autor pokazuje svijetu značaj i kulturni iskorak muslimanskog, bošnjačkog  elementa bosanskohercegovačkog geografskog područja. Esad u svome djelu predstavlja zakone i postulate, terminologiju i mentalitet muslimanskog - bošnjačkog  Å¾ivlja, njegovu epikurejsko-hedonističku filozofiju života koji u sebi sadrži specifični orijentalni kolorit, dopremljen s Istoka. Tako dolazimo do značane poruke i pouke autora koja se prije svega ogleda u tome da izvorni sevdah nije isključiva tvorevina jednog, sloja ljudi minulih epoha, već čitavog svijeta i svih naroda i graÄ‘ana u njemu.

Sevdalinka je prepoznatljiva kao izraz muslimanske sredine i kulture, mada su je prihvatili i interpretirali i drugi interpretatori osim muslimansko-bošnjačkih, te je sevdalinka, negdje više a negdje manje, postala i etničko-kulturni element i katoličko-hrvatskog, pravoslavno-srpskog, sefardsko-židovskog, romskog življa. Ovo autorovo djelo daje doprinos ideji Bosne i Bosanskom duhu, prepoznatljivom bosanskohercegovčkom brendu priznavanja, poštovanja, tolerisanja i prihvatanja drugog i drugačijeg kao bosanskog puta u realizaciju čovjeka. I na kraju Esad potvrÄ‘uje bitnu činjenicu da svi elementi bosanske lirske pjesme imaju izvor u onom kulturno-tradicijskom supstratu koji leži u zajedničkoj, predosmanskoj podlozi bosanskog nasljedstva.

Imajući u vidu sve napisano imam izuzetnu čast i zadovoljstvo pohvaliti "SABAH" krovnu udrugu Bošnjaka u Hrvatskoj koji su u okviri NACIONALNIH MANJINA U HRVATSKOJ pokrovitelji štampanja ove vrijedne knjige "Hamajlije za bosansku kuću". Knjigu bi trebali da posjeduju sve bitne umjetničke akademije, muzeji, i druge ustanove, organizacije i institucije  u i van Bosne i Hercegovine. Preporučujem autoru prevod knjige na engleski jezik u cilju upoznavanja svijetske javnosti za izvornim sevdahom, jednim od najznačajnijih bosanskohercegovačkih umjetničkih i književnih brendova.

Akademik
Emir Ramić
Hamilton, Ontario, Canada