OBAVLJAJTE VJENČANJE I SKLAPAJTE BRAKOVE U DŽAMIJAMA

Recenzija Prof. Emir Ramić: Knjiga “Islamski brak”, autora Ismal ef. Fetić

Bošnjački Islamski centar Hamilton sa ovom knjigom ulazi u novu fazu svoga djelovanja, izdavačku fazu. Knjiga, “Islamski brak”, izdavački prvenac Bošnjačkog islamskog centra Hamilton i prvenac autora Ismaila ef. Fetića, pomaže da se doÄ‘e do istine o značaju i potrebi islamskog braka. Po učenju islama brak spada u šerijatsko-vjersko pravo zato što se zasniva na Kur'anu i Hadisu i što se kao vjerski čin sklapa, u ime i radi Allaha dž.š., ali on spada i u šerijatsko graÄ‘ansko pravo i zato što je on vrsta potpuno slobodnog ugovora i sporazuma iz kojeg nastaju sasvim konkretne obaveze, dužnosti ali i prava i blagodeti za obje strane koje na halal način ne mogu nigdje i nikako van braka postići. ÄŒinjenica da se brak temelji na vjersko-moralnoj podlozi daje mu veliki značaj i težinu.

Mada je najstarija i najznačajnija ustanova u povijesti ljudskog roda brak, on se u islamu sklapa na krajnje jednostavan i prirodan način. U vjersko-moralnom smislu kada mladić ili djevojka jedno drugom u prisustvu svjedoka ponude i prihvate brak on je valjan i po toj osnovi nastaju sve bračne obaveze, prava i dužnosti neovisno od toga da li su mladić i djevojka imali stvarnu namjeru da se uzmu, ukoliko nisu postojale šerijatske smetnje za njihovo vjenčanje. Ovo samo upozorava da je ašikovanje, ponuda braka i njegovo prihvatanje krajnje odgovoran čin s kojim nema nikakve šale i neodgovornosti.  Pošto je brak uz vjersko-moralni čin istovremeno i šerijatsko-pravno-graÄ‘anski akt, to njegovo sklapanje u toj ravni traži odreÄ‘enu i jasnu proceduru.

U vraćanju svome iskonu i duhovnom ognjištu da bi zapalili i dalje pronosili isti neugasivi plamen kojim ćemo prosvjetljavati sebe i potomstvo moramo se vraćati i reafirmirati ustanovu islamsko-šerijatskog braka. Svi muslimani koji se nisu vjenčali po šerijatskim propisima već su isključivo izvršili graÄ‘ansko vjenčanje trebali bi i morali izvršiti šerijatsko vjenčanje. U doglednoj perspektivi Bošnjački islamski centar će morati posvetiti potpunu pažnju kako vjersko-moralnoj tako i šerijatsko-pravnoj dimenziji sklapanja braka.  Tekst koji imaš pred sobom, čitaoče, rješava problem koji bi mogao iskrsnuti u poimanju islamskog braka. Na jednostavan način autor objašnjava instituciju islamskog braka, izvlačeći dokaze o njegovom značaju za muslimane. Knjiga je jednostavan, prihvatljiv, čitak i pitak način predstavljanja jedne od najvažnijih islamskih kategorija. Takav tekst je nezaobilazan u shvatanju islamskog braka, posebno potreban muslimasnkim bošnjačkim zajednicama u dijaspori.

Molim Uzvišenog Allaha da učini u ovoj knjizi korist, da nagradi autora nagradom, da nam koristi u onome čemu nas je podučio i da ovaj posao bude samo u Njegovo – Allahovo ime.