BiH je ponovno u svjetskim tokovima, preko Oskara i svijeta filma i umjetniÄkog odnosa prema strašnom ratnom zloÄinu genocida u Srebrenici.
Jasmila u filmu pokazuje defektnost jedne kulture koja je u svojoj ideologiji opasnost i zlo za druge i prema kojoj se zato moramo odnositi vrlo ozbiljno i odgovorno. Jasmila slijedeći svoje simbole, vjeruje da svijetom trebaju vladati ljubav i pravda. To je poruka njezinog filma u mutnim vodama današnje kulture površnosti i zaborava.Ulaskom u najužu konkurenciju za oskara filma “Kuda ides Aida”, negiranje genocida će krenuti nizbrdo. Film o Srebrenici Jasmile Žbanić „Quo vadis, Aida“ (“Kuda ideš, Aida”) je dao umjetniÄki doprinos da najveÄi zloÄin poslije holokausta u Evropi, genocid u Srebrenici, postaje relevantan svjetski faktor oko kojeg bi se civilizirani svijet okupljao u borbi protiv genocida, protiv negiranja genocida, protiv veliÄanja osuÄ‘enih ratnih zloÄinaca, protiv prekrajanja historijskih, sudskih i nauÄno istraživaÄkih Äinjenica, ali i za tako potrebnu katarzu, to ljudsko traženje oprosta od žrtve priznanjem zloÄina, a sve u ime bolje ljudske budućnosti.
Jasmila je progovorila o strašnoj drami
tava genocida u Srebrenici, o onome što je najbolnija rana ljudskog bića, to da ga neko može oskrnaviti i uništiti. Genocid u Srebrenici uznemirava horizont savremenog svijeta, bez obzira što su UN, Evropa i velike sile savremenosti, Äekale dok srpska vojska „dovrši posao“ u tišini balkanskih brda. Svi su oni znali šta se dogaÄ‘a i zato su odgovorni. TakoÄ‘er i politiÄki likovi poput Botrosa B. Ghalija, Yasushija Akashija, Philippea Morillona, Cyrusa Vancea, Davida Owena i desetina drugih.
/E.R./