EMIR OD BOSNE
Elifa Kriještorac
Kada sam god pisala o velikim liÄnostima uvijek mi je ruka zadrhtala ,jer kada se o njima piše prvo treba preispitati Äistoću misli i tako osloboÄ‘enu bilo kakvog pritiska sa strane postaviti je na prvi tas , a na drugom tasu umjesto tega postaviti djela i zasluge onoga o kome želiš nešto reći ili napisati .
To dvoje potrebno je izvagati i Äiste savjesti donijeti sud .
Upravo tako se dogodilo i sa ovim tekstom kojeg posvećujem prf.Emiru Ramiću .
PoÄeću od stradanja Bosne i Bošnjaka i njihove , po ko to zna , koji put , ponovljene hidžre
jer narodu uvijek treba poreÄ‘enje da bi shvatila neka veliÄina .
Pogledamo li povijest koja nam svjedoÄi o nekoliko masovnih egsodusa Bošnjka od rane 1918 pa sve do 1992 , zaljuÄit će mo , da se u toku ove poslednje hidžre nije dogodilo isto što se dogaÄ‘alo godine 1918 , 1924 , i 1936 kada je bošnjaÄka dijaspora bježeći zbog istog razloga i od istog neprijatelja svoj spas našla u tuÄ‘e zemlje , prilagodila se stranim kulturama a potom se asimilirala .Pa iako ona nije sasvim nestala , pala je u zaborav .
O tome imamo primjere u Turskoj , Magrebu i drugdje , gdje su nakon samo dvije generacije korijeni asimiliranih Bošnjaka potpuno usahli i gdje su mladi Bošnjaci poslije odrastali bez ikakvog saznanja o svom identitetu .
Kada se dogodio ovaj poslednji genocid milioni Bošnjaka otgnuti od svoje Bosne krenuli su putem izbjeglištva i rasuti na skoro Äetiri kontinenta , odmah po dolasku u Ameriku , NjemaÄku , Švedsku , Kanadu i drugdje , zapoÄeli sa puštanjem svojih potganih korijena kako bi zauvjek srasli na tuÄ‘em zemljištu .
Da neke zemlje potrebuju radnu snagu i mladi naraštaj koga same nemaju , da neke zemlje kasnije kada se konaÄno shvati koliko vrijedi ta snaga i mladost , odluÄe takve pripitomiti svojoj zajednici ili drugaÄije reÄeno , asimilirati ih , to nije nimalo Äudno .Ali jeste Äudno
kada Bošnjak na sve to pristane . Jer asimilirati se znaÄi , izgubiti identitet , izgubiti korijen , to znaÄi zaboraviti , to znaÄi prihvatiti zloÄin bez kazne , i na kraju obzvrijediti sve poginule branioce i žrtve Bosne , Äiji jedini cilj je bio odbraniti zemlju i saÄuvati što više naroda .
Ali , Bog dao da i Bosna ima svog Emira , koji se srećom našao u toj izbjegliÄkoj masi i to baš na onom mjestu gdje je ona u najvećem broju bila koncentrisana . I dok su drugi
razmišljali kako da se dokopaju ameriÄkih dolara , prije nego puste svoj bošnjaÄki korijen u ameriÄku zemlju , Emir se pred tom Äinjenicom zakahrio i zabrinuo .Toliko razasutog blago Bosna ne može i ne smije izgubiti , nemože on Emir od Bosne pomiriti se stim , jer bi to znaÄilo izdaju prvo samoga sebe , a onda izdaju Bosne i njenih snova o boljoj budućnost .
U takvim prilikama , Äovjek bi trebao da bude Sokrat i Mesijas ujednom biću , da bi se uopšte mogao orijentisati „odakle poÄeti „ i kako sprijeÄiti da se to ogromno blago ne zagubi i ne postane tuÄ‘e .
Mislio je Emir , mislio i preispitujući sam sebe a koncentrišući se na ono što ga najviše inspiriše , odluÄio je da osnuje zajednicu . Zajednica je kao porodiÄni dom .Da upravo tako , ideja zaÄeta u iskonskom nagonu da mnogobrojnoj porodici sagradi dom . Tako je nastao KBSA ili drugaÄije Kongres bošnjaka sjeverne Amerike „ ..
No kao i svaka kuća kada joj se postavljaju temelji , trebalo je planirati i unutrašnja odjeljenja koja se vežu i koja posjeduju svoju posebnu namjenu , pa tek na kraju krov i porodica koja će se kasnije okupiti pod tim krovom .
Trebalo je za to mnogo snage , a najviše ljubavi .Jer da nije bilo te Emirove ljubavi prema svom narodu i prema Bosni , ne bi bilo ni te bošnjaÄke kuće , tog KBSA .
No na sreću bošnjaÄki narod je vjerovao svom Emiru od Bosne , a to povjerenje zasigurno nije poteklo samo iz Äinjenice što je Emir Ramić Bošnjak i musliman , već je ono poteklo iz primjera žrtve , koju je on bio spreman dati kako bi saÄuvao taj narod , to ne procjenjivo blago Bosne i Hercegovine i Sandžaka .
Kako je ta kuća poslije organizovana i uljepšana iznutra , o tome govori prisutnost mnogobrojnih bošnjaÄkih zajednica , Njujorka , Indiane , Sjeverne Karoline , Atlante , Canade Floride , Wašingtona Sant Luisa ,ÄŒikaga i MiÄigena , i sve to pod jednim jedinim krovom KEBSA .
Zar to nije Bosna i Hezegovina u malom , zar to nije jedna snaga i jedna nepopustljiva brana i garant oÄuvanja bošnjaÄkog identiteta , zar to nije zlatna sehara puna bošnjaÄkog blaga , a Emir Ramić Äuvar kjljuÄeva te bogate sehare , koja je bila i ostala Bosanska sehara .
Šta je ta porodica ili zajednica još imala od toga ? Imala je cilj da se zloÄinac nikada ne osjeti mirnim .Jer kada se spasi zajednica , onda se i korov oko kuće mora oÄistiti . Da se ponovi .
Emir Ramić i njegovi suradnici se nisu zadovoljili memorijalnim centrima u PotoÄarima , Tuzli , Štrpcima , i drugim centrima širom države . Emir je htio dati glas mrtvim žrtvama , kako bi se krivac prozvao imenom i prezimenom i kako bi se zadovoljila pravda ,ubijenih , silovanih , osakaćenih , i obeskućenih .
Zbog toga je Emir u toj kući okupio struÄnjake sposobne za komunikaciju sa stranim i domaćim institucijama , koje po rangu stoje u vrhu države Bosne i Hecegovine i država koje su po zakonu zadužene za hapšenje i kažnjavanje zloÄinaca i mogućnost da svaki mrtvi i preživljeli Bošnjak i Bosanaca ostvari svoje pravo .
Tako su nastale mnogobrojne akcije , koje je KEBSA inicirala a koje su strane države uvažile kao pravedne i intezivno se uljuÄile u taj proces .
Danas je KEBSA pojam pred Äijim zahtjevom nijedna strana država ili Vlada ne može tek tako zažmuriti i taj zahtjev iskljuÄiti sa dnevnog reda .
Ime Emira Ramića , vezano je za KEBSA , a KEPSA je u meÄ‘uvremenu najaÄa demokratska bošnjaÄka institucija koja ikada nastala na prostoru jedne strane države .
Zbog toga bih ostavila AMANET mojoj braći sestrama Bošnjacima : ÄŒUVAJTE OVU KUĆU KAO ZENICU OKA SVOG :
A Emir , kako bih još opisala Emira Ramića kao privatnu liÄnost ? Mislih , razmišljah i ne mogadoh naći prikladnije rijeÄi od ove koju je rekao mudri Mevlana :
„Sretna li je bašÄa koja takve ruže krije
Njihovo je voće svježe i u zimu zrije ...